SEO טוב אינו מתקיים בבועה, אלא הוא חלק ממסגרת שיווק רחבה יותר. ב-SEO טוב יש הרבה יותר מדירוג גבוה של האתר. מנועי החיפוש רוצים לחבר אנשים עם התוצאות הטובות ביותר האפשריות – כך שמעורבות המשתמש וסיפוק סביר גם הם בעצמם גורם דירוג, ולכן אין זה מספיק להתמקד בהגדלת התנועה באתר; כדי לעשות SEO טוב ב-2017 וכנראה שגם בשנים הבאות, צריך להיות לא רק חברת SEO טובה, אלא גם משווקים נהדרים.
ארבעת ה-P של השיווק
ההגדרה הקלאסית של שיווק היא פשוטה: "לשים את המוצר הנכון במקום הנכון, במחיר הנכון ובזמן הנכון." מדובר כאן בחלוקה לארבעה תחומים של השיווק הקלאסי, הנקראת ארבעת ה-P.
- Product – מוצר
- Price – מחיר
- Place – מקום
- Promotion – קידום מכירות
1. מוצר / שירות
מי הם הלקוחות שלך? מהן המטרות שלהם? מה הם צריכים לעשות שאתה יכול לעשות טוב יותר? בסופו של דבר, כיצד המוצר שלך יעזור ללקוח שלך? הבנת הלקוחות שלך, וכיצד המוצר שלך מתייחס לצרכים שלהם – היא בסיסית לתמחור ולקידום המוצר (או השירות) שלך.
בזזים ברשת למשל, אנו מספקים שירותי שיווק דיגיטלי. אנו מסייעים בכך ללקוחות שלנו להשיג את היעדים העסקיים שלהם, ומסירים מעליהם את כאב הראש שכרוך בניסיון להישאר מעודכן בנוף השיווק הדיגיטלי. אנחנו מנסים לחסוך ללקוחות שלנו זמן וכסף ולשפר את התוצאות שלהם, כך שהם יוכלו להתמקד במה שהם עושים הכי טוב.
המוצר או השירות שלך – הם הבסיס לגישה השיווקית שלך. כאן צריכה להיות בהירות מוחלטת. המחיר ואסטרטגיית קידום המכירות יושפעו מהמוצר. אז זה שהלקוחות ימצאו אותך ברשת – זו חצי הדרך, כי אח"כ צריך גם לשכנע את הלקוחות הפוטנציאלים, גם בטיב השירות או המוצר.
2. מחיר
אם אתה יקר מדי, המוצר שלך לא ימכור, לא משנה כמה הוא טוב ואפילו נחוץ. אם אתה זול מדי, לא יהיה לך מספיק רווח. מדובר כאן במטוטלת עדינה, ועליך למצוא את האיזון הנכון. תמחור הוא עניין יסודי, ויש צורך לשקול בזהירות את המחיר כדי להבטיח שאתה יכול לספק את השירות, ובמקביל להרוויח.
3. מקום
היכן לקוחות יחפשו את המוצר שלך? האם הלקוחות בכלל יחפשו אותך? האם אתה יוצר עסקים באמצעות ערוצים לא מקוונים או באופן אישי? האם תמהיל השיווק שלך כולל שילוב של ערוצי שיווק מקוונים ולא מקוונים?
אם אתה פורץ מנעולים, אז ברגע שמישהו ננעל מחוץ לרכב שלו – הוא יגגל, ופשוט יצלצל אליך ישירות. אבל, אצל נותני שירות או מוכרי מוצרים אחרים, זה פחות ברור, כמו בדוגמת פורץ המנעולים. עבור שירותים ומוצרים רבים, ישנן דרכים רבות לחיפוש וקנייה: מדיה חברתית, דרך הפניות אישיות, מנועי חיפוש, כיתות רגליים ועוד. לפיכך, עליך להבין היכן הלקוחות שלך, ואיפה אתה צריך להיות כדי למכור להם.
4. קידום
איפה ואיך תצליח להגיע אל הלקוחות הפוטנציאלים שלך – מנועי חיפוש? פרסומות? רשתות חברתיות? פרסומות באנר מקוונות? טלוויזיה? דוא"ל? פליירים? האם אתה משתמש במודעות או באסטרטגיות שיווק תוכן?
ועוד שאלות חשובות: מה עושים המתחרים שלך? באילו ערוצים הם משתמשים? היכן ההזדמנויות? היכן החוזקות והחולשות שלך מול המתחרים? ניתוח SWOT יכול להיות שימושי כאן (עוד כלי שיווק מסורתי). הדבר תלוי בלקוח ובמוצר או השירות, ולעתים קרובות הגישה הטובה ביותר באסטרטגית שיווק היא לשלב ערוצי שיווק – באופן שימקסם את התוצאות.
לחבר את הכול ביחד
תמונת ה- SEO מורכבת, אם כן, מהרבה חלקים. וה-SEO עצמו הוא חלק ממערך השיווק הגדול יותר. השתמש בחקירה הפשוטה הזו של השיווק הקלאסי, בתמהיל השיווק הזה, בארבעת ה-P כדי להמשיך לשפר את השיווק שלך, ואת ה-SEO בתוכו.