פיתוח תוכן עבור אתר האינטרנט העסקי שלך הוא ללא ספק חשוב עבור אופטימיזציה למנועי חיפוש, אבל אין הדבר אומר שיותר תוכן – זה יותר טוב. והיום יותר מתמיד, נראה שבעלי העסקים ומשווקים רבים בטוחים ש-SEO זה בעיקר תוכן, והרבה. המחשבה השלטת היא שאם לא מתווספים מספר דפים לאתר מדי חודש, אז לא בוצע קידום אתרים. אבל תכלס, העמסת תוכן על האתר היא פשוט אסטרטגיה גרועה. בואו ונראה למה.
דפי סף – הדרך הבטוחה למלכודת מזיקה
ברוב המקרים, התוכן המקומי כולל תוספת חודשית של דפי "מיקום" ממוקדים לאתר. אין ספק שזוהי אסטרטגיה לגיטימית כאשר הדבר נעשה כראוי; אבל בפועל, מרבית הדפים שנוצרים באופן זה, הם פשוט דפי סף. כלומר, דפים דקים ללא תוכן שימושי עם המטרה הבלעדית של דירוג בחיפושים מקומיים.
גוגל מזהה את דפי הסף האלה, ואפילו מענישה אתרים על השימוש בהם. אם האתר שלך מכיל טונות של דפים שאינם כלולים בתפריט כלשהו, והם כולם בעצם אותו דף עם שינויים קטנים הקשורים לזמן ומקום – יש לך דפי סף.
בואו נסתכל על המסמכים הרשמיים של גוגל, שמדברים על דפי סף: דפי סף הם אתרים או דפים שנוצרו על מנת להתייחס לשאילתות ספציפיות, ולהעלות בכך את הדירוג של הדף או האתר. הדפים הללו רעים עבור המשתמש מכיוון שהם יכולים להוביל למספר דפים דומים בעקבות החיפוש, וכל תוצאה מסתיימת בהעברת המשתמש לאותו יעד. דפי הסף יכולים גם להוביל משתמשים לדפי ביניים, שאינם שימושיים כמו היעד הסופי.
שאלה חשובה: האם הדפים מיועדים לבני אדם?
אם אתה סוחר מכוניות, ויש לך 25 עמודים באתר שלך על מכונית מדגם מסוים ומשנה מסוימת, כאשר בכל עמוד ישנו מיקוד בעיר אחרת; זה רמז שהאתר שלך נמצא במצב לא טוב… בלשון המעטה. סביר להניח שאף אחד מהדפים הללו אינו בתפריט הראשי של האתר, או אפילו בתווך לחיצה אחת מהתפריט הראשי. כנראה גם שבכל עמוד כזה מוצגת אותה התמונה, ואולי כמה משפטים המתארים בקצרה את הרכב והיכן נמצאת החנות הקרובה.
האם דפים אלה מספקים ערך כלשהו עבור אדם אמיתי? בהחלט לא. גם אם נשכתב את התוכן 25 פעם, הדפים הללו יישארו חסרי תועלת. אמנם אין מדובר בדפים "כפולים", אבל כן מדובר בדפים חוזרים; כולם אומרים בדיוק את אותו הדבר, רק עם ציון שם של עיר אחרת. יש כאן אפס ערך מוסף למשתמשים.
כאשר אתה כותב תוכן עבור האתר שלך, או כאשר סוכנות SEO כותבת את התוכן, עליך לשאול את עצמך האם התוכן הוא בעל ערך עבור המשתמשים באתר שלך, או שהוא שם רק כדי להופיע במנועי החיפוש.
אז כמה דפים האתר באמת צריך?
התשובה היא פשוטה; אתה זקוק למספר העמודים שיוכל לענות על כמות השאלות שיש ללקוחות שלך.
לעיתים, הוספה של 10, 15 או אפילו 20 דפים בחודש לא יהפכו את האתר שלך לטוב יותר, ואפילו לא יעלו אותו בדירוג, אלא להפך. כך למעשה, עדיף להוסיף אפילו רק דף אחד או שניים בחודש, עם תוכן שימושי ויעיל למשתמשים – כדי לעשות לאתר שלך.. רק טוב.