אם יש לכם עסק, כנראה שיש לכם גם דף עסקי בפייסבוק. אם יש לכם דף עסקי בפייסבוק, רוב הסיכויים שגם אתם ניסיתים לפחות פעם אחת לקדם משהו ממנו באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק. למעשה, כמעט ואין סיכוי שלא השתמשתם בשלב כלשהו במערכת הפרסום של פייסבוק. נכון לסוף שנת 2014 92% ממשתמשי פייסבוק המפרסמים באופן כלשהו השתמשו בפרסום דרך פייסבוק. במספרים אחרים, 1.5 מיליון עסקים משקיעים באופן קבוע תקציבי פרסום בפייסבוק, נכון לסוף שנת 2014.
עבור רבים, הפעלת קמפיין ממומן נראית כמו פעולה מפחידה ולא ברורה, שכן מדובר בהשקעה כספית במערכת שאינה מוכרת לקהלים רבים מתוך קהילת בעלי העסקים בפייסבוק.
אז כיצד ניגשים לפרסום בפייסבוק?
ראשית, חשוב להכיר את האפשרויות העומדות לרשותכם.
פייסבוק מציעה מגוון אפשרויות לקידום העסק שלכם בדרכים שונות. במידה והחלטתם לנסות לקדם על ידי פרסום בפייסבוק מומלץ להכיר את האפשרויות השונות.
- קידום פוסטים – אפשרות זו מיועדת להגברת החשיפה של פוסטים בודדים בצירי החדשות של גולשי פייסבוק על פי פילוח ממוקד.
- קידום תנועה לאתר – מיועד לקידום כניסות לאתרים, הפניה ורישום בדפי נחיתה, קריאת מאמרים בבלוג ועוד.
- קמפיין המרות – מיועד לייצר כמה שיותר כניסות של משתמשים בעלי פוטנציאל גבוהה לביצוע פעולות מוגדרות באתר. למשל רישום בטופס יצירת קשר, רכישה ועוד.
- קידום צפיות בסרטוני פייסבוק – מיועד להגדיל את מספר הצפיות בסרטונים שהועלו בפייסבוק. באפשרות זו ניתן לשלב גם לחצן הפניה לכתובת אינטרנט.
- קמפיין לידים – אפשרות זו מאפשרת לייצר פוסט המחובר לטופס יצירת קשר חכם של פייסבוק המאפשר לנרשמים להשאיר פרטים בשתי לחיצות בלבד, על פי הנתונים האישיים שלהם מחשבונם הפרטי.
- קמפיין לייקים – הקמפיין הנפוץ ביותר. מיועד להגדיל את מספר האוהדים בדף העסקי.
אילו סוגי חיובים ישנם בפייסבוק?
CPC (cost-per-click) – אם מתשמשים בעלות לפי קליק, החיוב יתבצע רק כאשר מישהו מקליק על המודעה שלך בפייסבוק.
CPM (cost-per-mille) – עם עלות לפי חשיפה החיוב מתבצע כאשר המודעה נחשפת 1000 פעמים. חשיפה היא משפר הפעמים שהמודעה שלך מוצגת לגולשים בפייסבוק.
CPA (cost-per-action) – עלות לפי פעולה המאפשרת לעקוב ולשפר את כמות הכסף שיוצא בדרך להשגת הלקוח. החיוב מתבצע כאשר ננקטת פעולה מוגדרת באתר שלך או בתוך פייסבוק עצמו.
CPL (cost-per-like) – עלות ללייק מאפשרת לעקוב ולשפר את ההוצאות בדרך להפיכת גולש לאוהד של עמוד הפייסבוק שלך.
מהו ה CPC ? מדובר בעלות המשוכללת של מחיר עבור הקלקה. עלות זו נקבעת על פי הגדרות הקמפיין ויכולה לעלות או לרדת על פיה. עלות קליק בקמפיין המוגדר לחשיפות למשל, אם חשיפות הקמפיין שלך גבוהות מההקלקות, עלות הקליק תעלה.