נתחיל בקריאת צינון קלה. צילום ב 360 מעלות נמצא כאן כבר שנים רבות. הוא אמנם השתכלל עם השנים, אך באופן כללי נותר תחום נישה בכל הקשור לצילום בכלל ולשימושים דיגיטליים בפרט. עיקר השימוש בצילומי 360 מעלות נועד לסקירת אזורים גדולים באופן עצמאי על ידי הגולש. הפעולה הזו קיבלה את השם "סיור וירטואלי", שכן הגולש נע עם העכבר באופן חופשי המרחב המצולם ובוחר מה לראות ועל מה להתמקד.
חוויה עוצמתית ומעוררת את יצר הסקרנות
יש בחוויית ה 360 משהו עוצמתי מאוד, שכן היא מעוררת את יצר הסקרנות, כיוון שלא הכל גלוי מיידית, היא מאלצת את המשתמש לבצע פעולה, להתעכב על הצילום וכך לשקוע יותר טוב בפרטים הגלויים והסמויים שבו. בכך נעסוק בהמשך.
אתרי אינטרנט תומכים כבר שנים רבות בסיורים וירטואלים כאלו, שכן מדובר במערכות פרטיות שניתן לתכנת לתמיכה בסוג צילומים מורכב זה. אך בכל הנוגע לרשתות חברתיות, היה נראה שהקשר בינם לבין צילום היקפי ב 360 מעלות יהיה קלוש לחלוטין, אבל זה, כי לא לקחו את פייסבוק בחשבון.
פייסבוק רמזה לעולם במשך כמעט שנה על כוונותיה לשלב תמיכה ב 360 מעלות גם למשתמשים הפרטיים, כאשר איפשרה למספר מצומצם של ארגונים גדולים וסרטי קולנוע לשחרר סיורים וסיורים אמיתיים ודיגיטליים במרחבים שצולמו ב 360 מעלות.
עתיד הצילום 360
בחודש מאי 2016 נפתחה התמיכה בתצלומים שבוצעו ב 360 מעלות לכלל משתמשי פייסבוק וברגע אחד, שינתה פייסבוק את האופן בו אנו יכולים להביט על תמונות וסרטונים. הצעד של פייסבוק נעשה כחלק ממגמה רחבה הרבה יותר, של החדרת נושא המציאות המדומה לחיינו באמצעות משקפי VR ואמצעי צילום חדשים לחלוטין, המסוגלים להקליט ולשדר וידאו ותמונה בשידור חיי לפייסבוק בצילום רגיל וגם ב 360 מעלות.
פייסבוק מקדמת את הצילום ב 360
עם השקת הטכנולוגיה החדשה לציבור הרחב, הפיצה פייסבוק, "ערכת משתמש" למי שירצו להיות החלוצים בצילום ה 360, עם המלצות לרכישת מצלמות של מספר יצרנים חדשים וותיקים, חלקם פרויקטים שקודמו באמצעות תכניות מימון המונים. המלצות על תוכנות עריכה, דרכי צילום ואפשרויות עסקיות, את כל אלו דאגו בפייסבוק להשיג לגולשים, על מנת לאפשר להם לחוש את העוצמה שבמציאות המדומה מקרוב.
רוצים לראות בעצמכם צילומי 360 מעלות מדהימים מרחבי העולם? בקרו בדף הרשמי של פייסבוק- Facebook 360.