רבות מדובר בשנים האחרונות על חשיבות התוכן בתהליך השיווק הדיגיטלי. מחקרים ומקרי מבחן רבים מוכחים שוב ושוב כי גולש אשר מצא בתוכן ערך עבורו, יחזור לעמוד הפייסבוק בו חווה את התוכן בפעם הראשונה כדי לצרוך עוד עדכונים דומים לזה שצד את עינו וליבו.
שיווק באמצעות תוכן קיבל את השם INBOUND MARKETING (שיווק נכנס) על בסיס כך שהוא משלב שימוש בכל ערוצי המדיה הדיגיטלית על מנת להעביר לגולש תוכן עשיר בערך עבורו. אסטרטגית האינבאונד מרקטינג הפכה למרכז תהליכי השיווק הדיגיטליים של חברות מובילות ברחבי העולם וגם בארץ כבר ניתן לחזות ביותר עסקים וגדולים וקטנים שמיישמים שיטה זו.
פייסבוק מתעדפת תוכן בעל ערך
פייסבוק הודיעה באפריל 2016 על שינוי משמעותי מאוד באופן שבו סיפורים מוצגים לגולש באוסף החדשות שהוא רואה. המטרה: להציג לגולש רק את התוכן הרלוונטי ביותר עבורו בהתחלה (בחלק העליון של עדכוני החדשות). כחלק מיישום המטרה, נשאלו אלפי גולשים בפייסבוק בכל יום כיצד הם היו רוצים לראות את החדשות שמוצגות להם כשהם מבקרים בפייסבוק. התכנית קיבלה את השם Feed Quality Program.
מהנתונים שנאספו נמצא שפעולות שאנשים עושים בפייסבוק לא מייצגות באופן מובהק את רמת העניין של הגולש בתוכן שצפה בו. במילים אחרות, לייקים, תגובות ושיתופים הם מדד טוב להבין ממנו שהפוסט היה מעניין ומערב, אך הם לא משקפים האם הפוסט היה המשמעותי ביותר מכל אלו שחווה הגולש באותו ביקור בפייסבוק.
המחקר שביצעה פייסבוק מצא שאנשים שאהבו סיפור (פוסט) מסויים לא תמיד יסמנו לו לייקם, יכתבו תגובה או ישתפו אותו, אך הם עדיין ירצו לראות יותר תכנים מאותו מקור, כמו פוסט לגבי אירוע מסויים, או עדכון מחבר כלשהו בפייסבוק.
בהתבסס על הממצאים, עודכן אופן דירוג ערך הפוסטים המופיעים בציר החדשות להתחשב גם בזמן הקריאה של הגולש, ללא קשר לכך שהגולש פתח לינק בפוסט.
נתון נוסף שהכניסה פייסבוק לשכלול הערך לגולש היה האם הגולש חוזר מהר לפייסבוק לאחר לחיצה על לינק לאתר חיצוני ששולב בפוסט. מהנתונים שנאספו למדו בפייסבוק שביקור קצר באתר וחזרה לפייסבוק מצביעים על כך שמה שהובטח בפוסט לא תאם את מה שהיה באתר.
זמן הצפייה בתכנים – גורם מכריע לחשיפה
על פי ממצאי המחקר, למדו בפייסבוק שהזמן שמשקיע הגולש בקריאה או צפייה בתוכן שהקליקו עליו מתוך אוסף החדשות חשוב כדי לקבוע שהסיפור היה מעניין עבורו.
החידוש: פייסבוק מוסיפה מנגנון חדש לדירוג רלוונטיות התוכן לגולש על ידי מדידת הזמן שהגולש היה באתר עליו הקליק ועד שחזר לפייסבוק. המנגנון החדש לא יספור את זמן הטעינה של הדף, אלא את הזמן שהגולש בילה בו בפועל לאחר הטעינה.
כיצד זה משפיע על הדף שלך?
על פי פרסומים רשמיים של פייסבוק, תוספת פקטור זמן הקריאה למדד הרלוונטיות של התוכן לגולש ישפיע במידת מה על חשיפת התוכן לגולשים. על פי ההודעה הרשמית של פייסבוק: "אנו צופים שרוב הדפים לא יחוו שינוי משמעותי. חלק מהדפים עשויים לראות עליה קלה בתנועה בדף, בזמן שחלק אחר יראה ירידה קלה בתנועה בדף".
בהמשך לכך ממליצים בהודעה הרשמית של פייסבוק על יצירת תוכן איכותי, שימוש בוידאו ותמונות, שימוש בתיוג האשטגים ושיטות עבודה נוספות מעולם ה CONTENT MARKETING על מנת לייצר תוכן בעל ערך שימנע ירידה בחשיפה במקרה הטוב, ויביא לעליה בחשיפה במקרה היותר טוב.
לכן, התמקדו בתוכן ולא בפרסום והתוצאות יגיעו בעצמם.