קנייה מקוונת הפכה מפעולה מחתרתית של יודעי דבר לפעולה יום יומית שרובינו מבצעים. אתרי הקניות הגדולים מגדילים מידי שנה את מחזוריהם במיליארדי דולרים ולצידם פורחות גם חנויות האינטרנטיות הפרטיות.
בין אם מדובר בעסק מקומי המעוניין להרחיב את מכירת מוצריו, אדם או ארגון המוכרים מוצרי מידע ותוכן או מתווך סחורות המקשר בין מזרח ומערב, לכולם יכולה לסייע חנות אינטרנטית להגדיל את מחזור המכירות בעשרות מונים.
איך בונים חנות מקוונת מצליחה? קבלו 4 טיפים ונקודות למחשבה לפני שיוצאים לדרך:
1. איפיון ומחקר
כמו בכל תהליכי הקמת אתר אינטרנט חשוב לערוך שלבים מקדימים של אפיון ומחקר. בעל החנות המקוונת, ביחד עם חברת בניית אתרים, עורכים אפיון אתר מדוקדק של החנות על בסיס מטרותיה, מוצריה, שירותיה, לקוחותיה ומסריה השיווקיים. כמו כן, יש לבדוק היטב איך מתנהל השוק המסוים ברשת האינטרנט. מומלץ בדרך כלל להיכנס למספר אתרים מתחרים ולשאוב מהם רעיונות.
בשלב האפיון, נערך גם מחקר מילות מפתח. למחקר שתי מטרות מרכזיות. ראשית, הוא טומן בחובו תשובות רבות לגבי הצלחת קידום אתרים ונראוּת ברשת. שנית, המחקר יכול לסייע בחלוקת מוצרי ושירותי החנות לקטגוריות ותתי-קטגוריות, זאת בהתאם להיקפי חיפושים רלבנטיים.
2. עיצוב ממשק משתמש
ממשק משתמש גרפי הוא התצוגה הגרפית שמוצגת לפני הגולשים שמגיעים לחנות המקוונת. אי לכך, שלב עיצובו של ממשק המשתמש הגרפי חייב להיות מדויק ומהודק. בשלב זה, יש להכיר היטב את הגולשים הפוטנציאליים ולא רק מבחינת ביטויי מפתח וחיפושים נפוצים.
שלב העיצוב, ובכללו עיצוב ממשק המשתמש, מהווה נגזרת של שלב האפיון הראשוני מבחינת חלוקה נכונה לקטגוריות, הכרת קהל היעד, שילוב מסרים שיווקיים (כגון – מחירים יוקרתיים לעומת מבצעים אטרקטיביים), הדגשת יתרונות יחסיים וכדומה. טיפ נהדר נוסף הוא לשלב מוצרים עם כמה תמונות וכן מפרטים מלאים המספקים אינפורמציה מקיפה על כל מוצר ומוצר.
3. השקיפות כמעלה ראשונה
האמינות בדבר רכישות באינטרנט צוברת תאוצה של ממש. אכן, גולשים רבים אינם חוששים לבצע רכישות און-ליין, כולל רכישות הדורשות בדרך כלל פרטי כרטיס אשראי. עם זאת, גולשים אינם נוטים לרכוש מוצרים מחנויות אנונימיות או אתרי אינטרנט שבעליהם לוטים באפלה.
הקפידו לנסח עמודי אודות מקצועיים, והעניקו לגולשים מספר דרכים ליצור קשר עם החנות (מייל, טלפון, כתובת וכו'). ניתן אפילו לספק שירותי צ'ט און-ליין המאפשרים לכם להיות מעין "סוכני מכירות" מקוונים. בנוסף, דאגו מראש לתקנון אתר מסודר והקפידו על כך שהגולשים מחויבים להסכים לתנאיו טרם ביצוע הרכישה. מומלץ גם לאפשר לגולשים מספר דרכי תשלום ולהדגיש את סוגיות האבטחה והקנייה הבטוחה.
4. קידום החנות ויצירת תנועה
הצלחתה של חנות מקוונת ברשת טמונה כמובן גם בתעבורת הגלישה אליה. יודגש כי דפי המוצרים לבדם, יפים ונכונים ככל שיהיו, אינם מסוגלים להחזיק על כתפיהם את כל מלאכת הקידום. קידום חנות מקוונת במנוע החיפוש גוגל דורש השקעה בתחומים נוספים. למשל, תוכן איכותי. תוכן זה יכול לכלול כתבות צבע אודות הענף המסוים, חוות דעת בנוגע למוצרים השונים, מאמרים ומדריכים מקצועיים ועוד.