אם עוד לא שמעתם על מהפכת הנגשת האתרים, כדאי שתקשיבו. בקרוב מאוד, כל אתר יצטרך להיות מונגש, רספונסיבי ומותאם למובייל, על מנת שיוכל לתפקד ולהפגין נוכחות ראויה ברשת.
באופן מפתיע, הרבה אנשי קידום ובוני אתרים לא מודעים כלל לתקנות החדשות, אבל מדובר באחת המהפכות הגדולות ביותר שקרו פה בשנים האחרונות, לפחות בתחום החקיקה, וכדאי שתהיו מוכנים לזה.
מה זה אתר מונגש?
אז מה מכינים לנו בתפריט? לפי תקנות הנגישות החדשות, כל אתר המעניק שירות לציבור יצטרך להיות מונגש לבעלי מוגבלויות, ברמת AA לפחות. מה זה מונגש? הממשק אמור להיות מובן וקליט באמצעות החושים המתפקדים שלהם, וטכנולוגיה מסייעת במקרה הצורך (למשל – הוספת קריינות). כמו כן, הממשק אמור גם להיות קל להפעלה, ובעל תאימות טכנולוגית (למשל – התאמת גודל האותיות).
לפי התקנות, בעלי אתרים שלא יעמדו בדרישות, עלולים לחשוף את עצמם לתביעות אזרחיות בסכום של עד חמישים אלף שקלים – ללא הוכחת נזק! זהו סכום לא מבוטל בהתחשב בכך שאין חובת הוכחת נזק מצד התובע. בנוסף, הבעלים חשופים גם לתביעה פלילית.
גם ערכי וגם שיווקי
אבל מעבר להימנעות מסנקציות חריפות, והערך המוסרי של הנגשת שירותים לבעלי מוגבלויות, מומלץ לכם להנגיש את האתר שלכם גם מסיבות שיווקיות לחלוטין. אתר מונגש הוא אתר דינמי, פופולארי ורווחי הרבה יותר. הוא פונה לפלח שוק רחב הרבה יותר, ומחקרים כבר הראו שאתרים מונגשים נהנים מיחס המרה גדול יותר, מאשר כאלו ללא הנגשה. כמובן שאסור לשכוח את גוגל גם במקרה הזה: גוגל נותנת ציונים גבוהים יותר בדירוג, לאתרים מונגשים – ואתם רוצים שגוגל תאהב אתכם.