שיווק ושיטוט במדיות חברתיות קשורים זה לזה קשר רב. איך? המדיה החברתית היא לעיתים קרובות פלטפורמה לגילוי תוכן חדש; מאקטואלית חדשות ועד לגילוי אופנות חדשות בביגוד, בגננות או בענייני תוכנה, או כל עניין אחר שהוא בתחום עניינו של גולש כלשהו. באופן זה, עוזרת המדיה החברתית לבנות קישורים המועילים ל- SEO. אוריינטציית החיפוש וקשרים חברתיים עשויים גם להשפיע על הרלוונטיות של תוצאות חיפוש מסוימות, בין אם ברשת המדיה החברתית או במנוע החיפוש המרכזי.
המדיה החברתית משתנה כל העת; פלטפורמות חדשות נכנסות לעניינים, ופלטפורמות ותיקות ממשיכות להתפתח. ועם השינויים הללו יש כל הזמן דברים חדשים ללמוד כדי להשתמש במדיה החברתית באופן שיעזור לך באופן המרבי בשיווק העסקי שלך. ישנה תכונה אחת שהיא הנחשקת ביותר בכל הנוגע בשימוש במדיה חברתית – תשומת לב.
הרעיון העיקרי היה ונשאר – לגרום למישהו לעצור, להסתכל וגם להגיב. ובגלל שכולם כבר יודעים את הסוד הזה, הרי שהמדיה החברתית הפכה להיות מקום רועש במיוחד; וכדי לגרום למישהו להבחין דווקא במה שלך יש להציע בתוך כל הרעש הזה, לא אומר להיות רעשן יותר, אלא אומר: להיות חכם. הנה 5 כלים חכמים ופשוטים לשימוש – שבהם תוכל להשתמש כדי לגרום לגולשים במדיה החברתית – לעצור, להסתכל ולהגיב.
1. Canva
קאנבה הוא כלי נפלא לשימוש, גם ע"י מי שהוא אינו מעצב. באמצעות קנבה אפשר ליצור בקלות פרסומות, גרפים, ברושורים ועוד. ואת הכול ניתן לשתף בפשטות בפייסבוק ובטוויטר.
2. SlideShare
באמצעות SlideShare תוכל להעלות מצגות ולשתף אותן עם הקהל שלך. כל שעליך לעשות הוא ללחוץ על כפתור, ולהפיץ את המצגות בפייסבוק, טוויטר ו LinkedIn.
3. SlideSnack
כלי זה מאפשר לך לקחת את המצגת שלך צעד אחד קדימה, ולהוסיף לה הקלטה קולית. אח"כ ניתן לשתף בקלות בפייספוק ו-You Tube. ניתן גם להטמיע את המצגות הללו ברוב אתרי האינטרנט, כולל אלה המשתמשים ב- WordPress, Blogger Weebly ועוד.
4. PowToon
וידאו הפך להיות הגביע הקדוש בכל הנוגע לשיווק במדיה החברתית. כדי להשתמש ב- PowToon, אין צורך להיות אשף כדי ליצור וידאו נחמד, שיעשה את העבודה. פלטפורמה זו מציעה מספר תבניות לבחירה, אליהן ניתן להתאים אישית את מותג העסק שלך. לאחר שיצרת את הסרטון, תוכל להשתמש בו כדי לקדם את העסק שלך כמעט בכל רשת חברתית.
5. Playbuzz
אחד הדברים שאנו רוצים לעשות בשיווק ברשתות חברתיות הוא לגרום לאנשים לעצור ולהגיב; כלומר, למצוא כלי שיעורר את המעורבות של הגולשים. Playbuzz מאפשר לך להרכיב סדרה של שאלות עבור קהל היעד שלך. לאחר שהמשיבים יענו את תשובותיהם, הם יקבלו את התוצאה הסופית שחושבה למענם, או יגלו עובדה משעשעת על עצמם (לדוגמה, איזו שחקנית הוליוודית הכי מתאימה להיות בת הזוג שלך). זוהי דרך פשוטה ומשעשעת לגרום לעניין. בנוסף, ע"י שיתוף התוצאה בחשבון הפרטי של הגולש, הוא גורם גם לחברים שלו להיחשף אל העסק שלך.
אז אם פעם חוסר ידע טכנולוגי היה תירוץ טוב לחוסר שימוש במדיות חברתיות, הרי שהכלים המוצעים כאן משאירים אותך ללא תירוצים. אז לאחר שקבעת את פורמט התוכן שבו תשתמש; אם בתמונות, אם בסרטונים, חידונים, מצגות או אודיו – עכשיו רק נותר לך לבחור את הכלי המתאים, ולהתחיל לעבוד.