מכירים את זה, שאתם נכנסים למנוע החיפוש כדי למצוא מידע על דבר מה חשוב שמסקרן אתכם?
ואז אתם מוצאים בדפי התוצאות אתר שנראה לכם ממש מעניין, מקליקים עליו בציפייה דרוכה למצוא את האינפורמציה הדרושה ומגיעים לדף 404, ריק מתוכן, או במילים אחרות לכתובת שאינה קיימת? מבאס, לא? קבלו את כל הסיבות להימנע מקישורים שבורים שכאלה באתר שלכם.
גולשים לא אוהבים קישור שבור
המילה קישור שבור, פירושה קישור המציין כתובת שאיננה קיימת, ועל כן זהו קישור שאינו מוביל את הגולש לשום מקום. קישור שבור יכול להיווצר כאשר אחד העמודים באתר אליהם הקישור מוביל נמחק מהשרת או כאשר אנחנו מזינים כתובתURL לא נכונה בקישור. מדוע זה לא טוב לכם? קודם כל, מכיוון שגולשים לא אוהבים קישורים שבורים. עולם האינטרנט הוא דינאמי, משתנה ומתעדכנן בקצב מסחרר וכאשר אתם לא מעדכנים את האתר שלכם כראוי (כלומר, לא נפטרים מקישור שבור) זה לא נראה טוב. אתם יוצרים את הרושם שאתם לא מספיק בעניינים, שאתם לא מעדכנים את האתר בתדירות הדרושה וכל הגלישה באתר שלכם הופכת פחות ידידותית. במילים פשוטות, הסיכויים שגולש שהגיע לקישור שבור באתר שלכם יתרשם ממנו לטובה הוא נמוך. במציאות הווירטואלית, כאמור, יש לכם שבריר שנייה כדי לגרום לגולשים לאהוב אתכם, וקישור שבור הוא לא הדרך הכי טובה להתחבב עליו.
כי זה לא יימצא חן בעיניי גוגל
אבל מעבר לחווית גלישה פחות ידידותית, קישורים שבורים גם לא טובים לקידום האתר שלכם בגוגל. קישורים שבורים מביאים לכך שאוטומטית, גוגל יראה באתר שלכם כאתר לא מספיק עדכני, וככזה, הוא גם לא ימקום אותו בראש רשימת תוצאות החיפוש. מיקום לא טוב של אתר בתוצאות החיפוש פירושו פחות גולשים, פחות לקוחות ופחות מכירות, ולכן אתם תרצו לעשות הכל כדי להימנע מקישורים כאלה באתר שלכם.