שיטות השיווק המסורתיות ניצבות חיוורות שוב ושוב נוכח השינויים המהירים בזירה הדיגיטלית. תהליכי המכירה המוכרים כבר אינם יעילים כשהיו ועל מנת לצוד את תשומת ליבם של הלקוחות, יש להשקיע מחשבה ותכנון משפך שיווקי שיעבוד היטב בתוך ים המסרים והפרסומים במדיה החדשה.
תוכן – שלב הבסיס במשפך השיווק האינטרנטי הוא תכנון אסטרטגיית תוכן המתאימה ללקוחות הרצויים והקיימים. בניית מערך תוכן שמייצר עניין ונותן ערך לגולשים, עשוי להוביל אתם לבצע חלק ממלאכת השיווק עבורנו על ידי שיתוף התכנים.
דעה חיובית – תוכן איכותי יוצר רושם חיובי בקרב בקוראים, ומקנה להם ביטחון במפרסם, שנתפס כמומחה בתחומו. מיצוב המפרסם כאוטוריטת ידע שניתן לסמוך עליה, מהווה את השלב המכריע על פיו יקבל הגולש החלטה האם להעביר את התוכן הלאה למעגליו הקרובים.
ויראליות – במצב האופטימלי, תוכן שיצרנו ופרסמנו יהיה רלוונטי עבור הגולש, שימצא אותו מספיק רלוונטי גם עבור חבריו. שיתופי תוכן נקראים "ויראליות", התפשטות. במצב זה, המסר עובר מאדם לאדם ועשוי להרחיק עד לקהלים שספק רב אם היו יכולים להיחשף למסרים אלו בכל אמצעי מדיה אחר.
מודעות – בעקבות החשיפה מהשיתופים, נבנית מודעות בקרב הציבור שנחשף למותג. מודעות למותג היא שלב חשוב במשפך השיווק הדיגיטלי, שכן רבים מנסים לחרוט את מסרם במוחם של הגולשים. אלו שמצליחים, יוצרים לעצמכם תשתית איתנה לקידום מכירות בהמשך.
המרות – בשלב זה מנצלים את החשיפה והמודעות שנותרה למותג על מנת לנסות להפוך את העוקבים ללקוחות. ניתן לעשות זאת על יד פרסום תוכן מניע לפעולה במדיה החברתית, קיום קמפיינים ממומנים ושליחת הטבות ומבצעים באופן אישי במסרונים ודוא"ל.
שני שלבים נוספים המתרחשים אחרי שהגולש הומר ללקוח, הם שלב השירות והנאמנות.
שירות – לקוח חדש מתחיל את מערכת היחסים שלו עם המותג עם מטען טבעי של חששות מסוימים לגבי מידת שביעות רצונו העתידית. במדיה ותהליכי החשיפה והמכירה היו נעימים ומותאמים ללקוח, נקודת הפתיחה טובה יותר. אך כל זה לא משנה את הצורך להתחיל לספק שירות איכותי ללקוח החל משלב הרכישה. שירות אינו מתייחס רק לתקלות, כי אם גם לסיוע ללקוח בשלביו הראשונים.
ייצור מערך הדרכה למוצר שלכם, או יצירת קשר עם הלקוח לאחר כמה שעות או ימים מהרכישה והתעניינות בשלומו ובמידת שביעות רצונו, הם שלב מכריע בקבלת ההחלטות של הלקוח לאחר הרכישה.
נאמנות – לקוח קיים נתון לתנודתיות ביחסו כלפי המותג. הבנת הלקוחות ופניה אישית אילהם באמצעות מערכי שיווק אוטומטיים שעברו פילוח והתאמת מסרים נפרדת לכל סיווג לקוחות הקיים בחברה, יאפשרו לה ליצור רף נאמנות גבוה בקרבם. חברות מצליחות הבינו שהשקעה בלקוח קיים זולה יותר מגיוס לקוח חדש, ומקצת את תהליכי המכירה העתידיים על ידי טיפוח קהילת לקוחות אוהדים וממליצים.