תארו לעצמכם מצב בו הלקוחות עומדים בתור כדי לקבל מכם שירות. מוכנים לשלם מיד עבור השירות שלכם ולהמשיך לקנות שוב ושוב, מתי שאתם תרצו שיעשו זאת.
אם הסיטואציה הזו נשמעת לכם דמיונית, ככל הנראה עדיין לא יישמתם בעסק שלכם משפך שיווקי אפקטיבי. כדי לבנות משפך שיווקי אפקטיבי בדיגיטל, יש תחילה להבין מהי המשמעות של משפך שיווקי בכלל.
תהליך מכירה יעיל מבוסס על מספר שלבים, שביצוע כל אחד מהם יאפשר לכם לקצר את הדרך למרה הסופית ולשמר את איכות התוצאה לאורך זמן. בניית משפך מכירה יעיל בזירה הדיגיטלית המוצפת בין כה וכה, היא משימה שיש לתת עליה את הדעת ולתכנן אותה היטב.
בזמן שמשפך שיווק מסורתי מתחיל משלב הרחב ביותר של המשפך, עירור מודעות לנושא הקידום, משפך שיווק דיגיטלי מתחיל דווקא בקטן, משלב הזריעה.
זריעת התכנים, המסרים והרעיונות היא שלב זול או חינמי ברוב המקרים. הוא דורש המשכיות אך לא דורש כמעט תקציבים. במידה והזריעה היתה איכותית, ז"א שהתוכן היה מספיק מושך ומניע לפעולה ואפיקי ההפצה היו מגוונים מספיק, יתחילו ההמרות.
המרה היא השלב בו גולש עובר מהתוכן בפייסבוק לאתר שלנו או לדף הנחיתה. כאן מתחיל שלב המודעות למותג. אין הבטחה כלשהי שכניסה לאתר שלך תהפוך את הגולש ללקוח, אך בעצם ביצוע הפעולה וקבלת עוד תוכן איכותי, הופך הגולש לנאמן יותר כלפי החברה, המוצר או השירות שלך.
זהו למעשה השלב הבא, יצירת רושם חיובי. אנשים מחפשים ונכנסים לפרסומים על סמך הערך שהם חשים שהם עומדים לספק להם. הרי לא מצאתם את עצמכם לאחרונה מקליקים על פרסומת מתוך תחושה עשה לקנות באותו רגע את מה שהוצע לכם בפרסומת. החיבור הרגשי ותחושת הביטחון והקרבה לערכי המותג הן אבני היסוד של כל תהליך מכירה מוצלח.
בקצה הפירמידה היינו מצפים למצוא את המילה מכירה, אך במקרה של פירמידת השיווק הדיגיטלית, הרי שמושא השאיפה שלנו כמפרסמים צריך להיות האפקט הוויראלי.
השלב בו הפרסום שלנו מתחיל לעבור בין גולשים כיוון שהם חשים צורך לחלוק אותו עם מכריהם. שלב זה מביא בצידו ערך שווה כסף רב למפרסם, ולכן, בתחרות העדכנית, קצה המשפך מחזיר אותנו למעשה לתחילתו. זריעה של ערך על מנת שאחרים יזרעו את הערך בעבורנו.
מכירות ולידים הם תוצר לוואי בלבד של משפך שיווקי דיגיטלי יעיל, וככל שנמקד את מטרותיו בהשגת ויראליות, כך נשפר את כמות ואיכות המכירות שלנו.