אם פעם השימוש בחיפוש קולי היה דבר נפוץ בעיקר למי שנוסע ברכב, ומחפש את המסעדה הקרובה ביותר; או למי שנתקע עם ידיים מלאות בקמח בזמן אפיית עוגה, ומחפש את המשך ההוראות במתכון – הרי שכיום הופך החיפוש הקולי למשמעותי יותר ויותר ובשימוש נרחב למטרות שונות, ע"י אנשים שונים ובזמנים שונים. למעשה, הופך החיפוש הקולי להיות שימושי עד כדי כך, שגם ההשפעה שלו על ה-SEO הופכת להיות משמעותית בהחלט.
מי משתמש בטכנולוגיה קולית במובייל?
כבר ב- 2014 נמצא ש 55% מבני הנוער ו-41% מהמבוגרים כבר השתמשו בטכנולוגיה קולית מדי יום. מבוגרים השתמשו בטכנולוגיה קולית בעיקר על מנת להימנע מהקלדה על המובייל, שנתפסת כקשה ע"י מבוגרים רבים. ואילו אצל בני נוער נמצא שרבים השתמשו בטכנולוגיה כדי לקבל עזרה בשיעורי הבית – באופן שנתפס מבחינתם כמהיר ויעיל ביותר – כך שיתאפשר להם להתפנות מהר ככל הניתן לעיסוקים החשובים באמת… באופן זה, עשו למעשה בני הנוער שימוש בטכנולוגיה קולית כבחיפוש אורגני.
נתונים אלה מ-2014 הם מהתקופה של טרום העוזרים האישיים במובייל. וככל שגדל השימוש בעוזרים האישיים, ילך מן הסתם ויגדל גם השימוש וההפעלה באמצעות פקודות קוליות.
מדוע אנשים משתמשים בחיפוש קולי?
הסיבות העיקריות שאנשים משתמשים בחיפוש קולי, קשורות כמעט כולן לחוויית משתמש משופרת. אנשים משתמשים בחיפוש קולי משום שהוא מהיר יותר, פשוט יותר וידידותי למשתמש:
החיפוש הקולי מפשט את העבודה עבור אותם אנשים שנאבקים להקליד על מכשירים קטנים. כמו-כן, טכנולוגיית ההכרה הקולית של גוגל היא כעת בעלת דיוק של 95%.
ואם לא די בכך, הרי שקצב הדיבור בדקה הוא פי שלוש מקצב ההקלדה בדקה – כך שמהירות החיפוש הקולי עולה לאין ערוך על חיפוש באמצעות הקלדה.
אז, אם לוקחים בחשבון – את השימוש ההולך וגדל בחיפוש הקולי, הרי שאין ספק שהגיע הזמן להתעורר, ולתעדף את משימות ה-SEO כך שגם החיפוש הקולי יתחיל לקבל מקום של כבוד.