גם היום, כמעט עשר שנים לאחר ייסוד פייסבוק, בעלי עסקים עדיין יכולים להשקיע הון תועפות בפרסום בכל פלטפורמה אפשרית – ולהזניח דווקא את הרשת החברתית הגדולה בעולם. ייתכן שזה עניין של תפיסה, שמרנות, חוסר ידיעה או עצה שיווקית לא טובה.
כך או כך, כיום כבר אי אפשר להתעלם מחשיבות הקידום השיווקי ב-Facebook, ומהצורך הכמעט טריוויאלי להשקיע כראוי ברשת החברתית לטובת העסק.
העולם שייך לתוכן גולשים
כיום, בעידן ה-web 2.0, תוכן גולשים תופס נתח רחב מאוד מהחומר אותו צורכים במדיה הדיגיטלית. מעבר לכך, לעתים לתוכן גולשים יש אמינות גדולה יותר מאשר לתוכן "מסורתי" בעולם הדיגיטל.
חשבו על זה: כשגולש מקליק על כתבה בעיתון מקוון, הוא רוצה לראות רק את הכתבה – כי עליה ורק עליה הוא לחץ. הדבר האחרון שהוא חפץ בו, זה פרסומת "פופ-אפ" שתקפוץ לו למסך. מצד שני, אם אותו גולש נכנס לפייסבוק, מדובר כבר בארכיטקטורה אחרת לחלוטין. הגולש גולל את הפיד שלו, כחלק בלתי נפרד מצריכת התוכן, וכחלק בלתי נפרד מההנאה. כאן, צריכת התוכן היא הרבה פחות ממוקדת, והרבה יותר מבוזרת.
בתנאים כאלו, הרבה יותר אפקטיבי "לשתול" מסר שיווקי, אשר "ייבלע" בקלות ועם הרבה פחות חסמים והתנגדויות. הדף העסקי שלכם הוא פשוט חלק מהפיד, חלק מהנוף של הרשת החברתית.
נתונים מדויקים ללא מאמץ
מעבר ליתרון הגדול שטמון בארכיטקטורה של הרשת החברתית, מדובר גם בהזדמנות פז לקבל נתונים מדויקים ומפולחים באופן פשוט, נגיש ומקצועי – דרך ה- Insights והכלים האנליטיים העומדים לרשותכם כאדמין של העמוד העסקי.
זכרו – פייסבוק מקדם אתכם לפי טיב התוכן שאתם מעלים לעמוד. סרטונים מדורגים במיקום גבוה, לאחר מכן תמונות, ולאחר מכן טקסטים. לכן חשוב להשקיע במדיה לכל סוגיה. מעבר לפוטנציאל המכירתי, העמוד העסקי שלכם ישמר גם את התדמית הנכונה למותג. זה ערך לא פחות חשוב ממכירה, מכיוון שתדמית היא כלי אפקטיבי גם לטווח הארוך.
לבסוף, אסור לשכוח שגם אם מאוד מפתה להישאר באזור הנוחות של הפרסום האורגני והחינמי שמאפשרת הרשת החברתית – כל בעל עמוד עסקי שמכבד את עצמו, צריך להשקיע גם בקידום ממומן בפייסבוק – כמובן באופן יעיל, מושכל, ובאמצעות אנשי מקצוע נכונים.