אומרים ש: "תמונה שווה אלף מילים". 90% מכל המידע שאנו תופסים, ואשר מועבר למוחנו הוא חזותי. תמונות יכולות להיות דרך רבת עוצמה ללכוד את תשומת הלב של המשתמשים, ולהבדיל את המוצר שלך מכל השאר. תמונה אחת יכולה להעביר לצופה יותר מהרבה הרבה מלים. יתר על כן, תמונות יכולות לחצות מחסומי שפה, בצורה שטקסט פשוט לא יכול לעשות. תמונות הן הרבה יותר מקישוט; יש להן את הכוח ללכוד את תשומת הלב, או להרחיק את המשתמש. במאמר זה, נציג מספר עקרונות שימושיים לשילוב נכון ואפקטיבי של תמונות בתוך האתר שלך.
השתמש בתמונות רלוונטיות בלבד
לכל תמונה יש סיפור לספר. בדיוק כמו בכתיבה, עדיף לדעת מה רוצים להגיד, ורק אז להתחיל לכתוב. שימוש בתמונות לא רלוונטיות יכול לקחת את המשתמש למקום שאתה בכלל לא מעוניין בו, או פשוט לבלבל את אותו. אחד האלמנטים המסוכנים ביותר בכל עיצוב הוא דימויים שמעבירים את המסר הלא נכון. המשתמשים מגיבים לתמונות חזותיות מהר יותר מאשר לטקסט, לכן ודא שהתוכן תואם את התמונה. עליך לבחור תמונות בעלות קשר הדוק לטקסט, כמו גם ליעדים של השירות או המוצר שלך.
תמונות לא צריכות ליצור רעש חזותי
העיקרון "יותר, זה יותר טוב" איננו חל במקרה של תמונות. בחר אך ורק תמונות המציגות את מטרת המוצר או השירות שלך. בחר רק את התמונות שבאמת ילכדו את תשומת הלב של המשתמשים.
שימוש בתמונות באיכות גבוהה וללא עיוותים
ודא שהתמונות שבהן אתה משתמש מתאימות לגודל המתאים לכל הפלטפורמות. וכמובן, שאין להציג תמונות שבהן רואים את הפיקסלים.
השתמש בהצגות ויזואליות שונות
אפשר ולפעמים אפילו כדאי להשתמש הן באיור והן בצילום לאותו המוצר. צילום הוא אידיאלי להצגת מוצרים או שירותים ספציפיים. לדוגמא, אם נרצה להציג חדר במלון – כדאי לצלם אותו, כמובן. איור, לעומת זאת, יעיל לייצוג מושגים ומטאפורות.
הצג אנשים אמתיים
תמונות אנושיות הן דרך יעילה מאוד להפעיל את המשתמשים. כאשר אנו רואים פנים של בני אדם אחרים, זה גורם לנו להרגיש כאילו אנחנו באמת מתחברים איתם, ולא רק למוצר דומם, או שירות קונספטואלי. עם זאת, אתרים רבים ידועים לשמצה עקב שימוש בצילומים מבוימים, עם דוגמנים מושלמים, רחוקים מהמציאות, שלא רק שאינם משדרים כנות, אלא אפילו מעלים גיחוך או תסכול אצל המשתמשים. כלל אצבע פשוט הוא להשתמש בתצלומים באיכות גבוהה, של אנשים שתואמים את אופי האפליקציה או האתר שלך. התמונות שבהן אתה משתמש צריכות להיות ייצוג אותנטי של המוצר, החברה או התרבות שלך.
תמונת המוצר עצמו חייבת להיות יפיפייה
תמונה טובה עושה את כל העבודה הקשה עבורך: היא לוכדת את תשומת הלב של המשתמשים, ומבדילה את המוצר שלך. צריך לדעת שצילום טוב של מוצר דורש עבודה וגם כסף. אבל, אחרי שמשקיעים את הכסף והזמן הזה – ההשקעה מחזירה את עצמה בקלות, מפני שהמוצרים פשוט מוכרים את עצמם.
הצג "אישיות" מיוחדת, ופנה לצד הרגשי של המשתמשים
תמונות יכולות להעביר את המהות של מוצר או שירות, ובנוסף לזה הן יכולות גם להפתיע ואפילו לעורר שמחה או כל רגש אחר בו אתה מעוניין. דימויים חזקים מבחינה רגשית הם גורם המבטיח שמשתמשים ימשיכו להתעמק, ולהיכנס לחוויה שאתה מנסה להעביר. ושימוש בתמונות הינה דרך אידיאלית להשיג את המטרה הזו, שכן החלק הרגשי במוח שלנו מושפע מתמונות ואיורים, במיוחד של אנשים ובמיוחד בתוך קונטקסט של "סיפורים".
סיכום
כל עזר חזותי בעיצוב האתר שלך – משאיר רושם על המשתמש. חשוב על תמונות במונחים של השימושיות שלהם, וזכור שלתמונות מרתקות יש יכולת ייחודית לעורר את הקהל שלך, וגם לספק לו מידע שימושי. למרות שזה יכול לקחת זמן – השקע את הזמן הזה כדי להפוך כל תמונה ביישום שלך או באתר שלך, לכזו שתומכת ומחזקת את חוויית המשתמש.