מילת המפתח בכל הנוגע לפרסום ושיווק ברשת האינטרנט היא 'חשיפה'. אל איזה קהל מגיע הפרסום שלנו? כמה זוגות עיניים קוראות את הטקסט השיווקי? כמה לקוחות יזמו פעולה כלשהי לאחר שנחשפו לפרסומת?
אפקטיביות = חשיפה
כמות חשיפה היא בעצם המדד שלנו לאפקטיביות – האם בחרנו בחירות נכונות בכל הנוגע לפן השיווקי ברחבי הרשת. בעבר, לא יכולנו למדוד את החשיפה. היינו מפרסמים בעיתונות, בטלוויזיה ורדיו, והיה בלתי אפשרי לנטר את הקהל שקורא, מאזין או צופה, ובלתי אפשרי לצפות את התוצאות של המהלך השיווקי שביצענו.
כיום, כמעט בכל פלטפורמת פרסום דיגיטלית, אנו יכולים למדוד את החשיפה במדויק, ולא רק אותה – אנחנו בודקים את האפקטיביות של הפרסום, את הערך השיווקי של התוכן, את יחס ההמרה (כמה גולשים ביצעו פעולה בעקבות הפרסום) וכדומה.
ידע (מדוד) הוא כוח
כדי להגיע לתוצאות משמעותיות יותר, כל מה שאנו זקוקים לו זה מידע. אנו מקבלים את תוצאות החשיפה דרך שלל אפליקציות, תוכנות ואתרים שעובדים לטובתנו; גוגל אנליטיקס מודד את איכות האתר שלנו ואת ביצועיו, תוכנות כמו Maskyoo המודדת מהיכן הגיעו אליכם שיחות הטלפון מהלקוחות, חברת Reader Impact, העוקבת אחר המיילים הפרסומים שאתם שולחים ללקוחות ומספקת לכם מידע על המיילים שנפתחו ונקראו ועל הפעולות שהתבצעו בעקבות הקריאה, ועוד.
מצאו את הדרך הנכונה עבורכם
דרך נוספת לקבל מידע היא לבצע השוואה בין אפיקי פרסום שונים, לדוגמה: נוכל לנסות לשלוח דיוור ישיר ובמקביל לעשות קידום בפייסבוק ואז לבחון את שתי השיטות זו מול זו – מי מהן הייתה יותר אפקטיבית עבורנו? בנוסף נוכל להשוות בין אתרים או פרסומות בשפות שונות כמו עברית, אנגלית ורוסית ולבחון מי קהל היעד המגיב לפרסומים הללו ואיזו שפה יותר אפקטיבית עבור העסק שלנו.
זכרו: איסוף וניתוח המידע מאפשר לנו להמשיך ולהשתפר כבעלי עסקים וכמפרסמים, למקסם את התוצאות שלנו ולהגיע להצלחה גדולה יותר בעקבות פרסום נכון.