התוכנית של גוגל לשחרר חוסם מודעות עבור Chrome, עשויה להשפיע על חלק ניכר משוק הפרסום. הגיע הזמן, לחשוב על הפרסום באינטרנט מחדש…
אתה לוחץ על קישור למאמר או לבלוג. לוקח לדף עוד שנייה מיותרת להיטען, ואתה כבר יודע למה לצפות: תוהו ובוהו. עשן וברקים. ובעיקר… בזבוז זמן.
המודעות אורבות לנו על כל צעד ושעל. הצדש הימני של הדף מסתובב בלי הפסקה. כרזה מהבהבת מקדימה בהתרגשות. אתה מעביר את הסרטון קדימה, ופתאום נפתח דף חדש עם מוסיקה רועשת ואיומה. הוריד במצח מתנפח, היד רועדת למצוא מאיפה הדבר הזה מגיע, ועד שלחצת ועשית לזה סוף – אתה כבר לא זוכר מה חיפשת רגע אחד לפני.
מה זה הדבר הזה? מודעות לתצוגה. למרות השכיחות שלהן, המודעה לתצוגה גורמת לעתים קרובות להפחתת התנועה, ולהחמצת הזדמנויות, במקום להכנסות. למה? דבר ראשון, נמצא ש-33% מהמשתמשים אינם זוכרים כלל את המודעות הללו. ודבר נוסף וחשוב הוא שהם לא רוצים לראות את המודעות האלה מלכתחילה. חסימת מודעות מהווה רק איום רחוק על רוב אנשי השיווק באינטרנט. אבל בשנת 2018, גוגל תשיק את חסימת המודעות שלה ל- Chrome.
מהי מודעת תצוגה טובה?
ההרס שמודעות תצוגה יוצרות באתרי האינטרנט הוא אוניברסלי. גוגל יודעת את זה. הגולשים יודעים את זה. ועכשיו זה זמן, שגם המשווקים ידעו את זה.
כאשר מודעות נחסמות, בעלי האתרים מפסידים הכנסות. אבל לא רק בעלי האתרים, גם גוגל מאבדת הכנסות. מודעות הן למעשה, הרוב המכריע של ההכנסות של גוגל. אז, אם יותר גולשים יחסמו מודעות, זה רע לעסקים. לא? לכן גוגל לא קרואת לחוסם המודעות החדש: חוסם מודעות, אלא "מסנן" מודעות. והמסנן הזה יהיה חי ובועט כבר בתחילת 2018.
הפלאגין של Chrome לא יחסום את כל המודעות. נכון לעכשיו, השמועה מספרת על חסימת המודעות הפולשניות והמעצבנות ביותר, למשל: מודעות קופצות, מודעות נדבקות גדולות, מודעות המופעלות אוטומטית עם קול, מודעות מונפשות מהבהבות ומודעות גלילה במסך מלא. ולמרות שאלה מועדות מעצבנות לכל הדעות, החוויה הזו היא שמייצגת נתח שוק גדול בעולם מודעות התצוגה. לפיכך, מפרסמים ומשווקים רבים יצטרכו לחשוב על האסטרטגיה שלהם מחדש.
אז אם גוגל עצמה החליטה לחסום מודעות, אילו סוגים של מודעות כן יעבדו? איך מגיעים לקהלים חדשים?
השתלבות טבעית – העתיד של מודעות התצוגה
הרעיון במודעות טבעיות הוא שהן אינן צצות לפתע מול הפנים שלך, ואינן מהבהבות ומרצדות בשולי המסך. לדברי גוגל, המודעות שלאט יחסמו הן אלה המתאימות באופן טבעי לאתר, ומשתמשות במרכיבי פרסום איכותיים; כגון תמונות ברזולוציה גבוהה, כותרות ותיאורים ארוכים יותר, וכל זאת כדי לספק חוויה אטרקטיבית ונעימה יותר לגולשים. המודעות הללו אמורות לחקות את המראה והתחושה של האתר עצמו, ולכן חוויית המשתמש אינה מושפעת לרעה. במלים אחרות, עולם המודעות הולך להשתנות לגמרי, ולא נראה שוב מודעות כפי שאנו מכירים אותן היום.