אם עד עכשיו לא ידעתם את זה, כדאי שתדעו. הגולש הממוצע, כלומר כל אחד מאיתנו, הוא עצלן קוגניטיבי והוא לא חובב קריאה נלהב. מה שזה אומר, שכדי להשאיר אותו באתר שלכם או כדי לגרום לו לקרוא את התוכן שאתם מעלים, אתם חייבים כותרות שיעורר אפקט "וואו", שיסקרנו ושימגנטו אליכם את הגולשים.
איך עושים את זה? כמה כללים לפניכם.
כך תכתבו כותרות שעובדות טוב
- כותרת היא מעין כרטיס ביקור לכלל המאמר שלכם. לקוח יקנה מאיתנו וגולש יקרא את מה שיש לנו להציע לו כאשר נממש לו תשוקה כלשהיא, שנותנת פתרון לכאב זה או אחר שהוא חווה בחייו.
חשוב להראות כבר בכותרת, שהתוכן שאתם מציעים יכול לתת מענה לאותה תשוקה או פתרון לכאב. דוגמא לכותרת כזו היא, למשל, "רוצה עוד לקוחות"? קבל 5 טיפים לשיווק אפקטיבי במייל.
הכותרת מוכיחה לקורא שהתוכן שלכם יכול לתת מענה ל"כאב" שלו (כמות לא מספקת של לקוחות), ולכן הוא ימשיך לקרוא הלאה בתקווה לקבל מענה ראוי. - חשבו באופן יצירתי ונסו לבחור כותרות מקוריות, אך גם פשוטות. כאלה שפונות לקורא בגובה העיניים ובאופן עממי. הכותרת יכולה להיות מפתיעה, מתפלמסת או פיקנטית- אך חשוב שהיא תהיה ייחודית, תמשוך את העין, תעורר סקרנות ולא תהיה מתוחכמת מידי.
- גם מבחינה קוסמטית, חשוב לתת לכותרת נראות. בין אם אתם בוחרים גופן גדול יותר לכותרת בהשוואה לגופן בו נכתב יתר הטקסט בין אם בגופן שצורתו שונה- חשוב מאוד שהוכתרת תיראה בולטת ואטרקטיבית גם מבחינה חזותית.
- כדאי לכתוב כותרת שיש לה יתרון מבחינת קידום האתר שלכם, ולשלב בה ביטויי מפתח רלוונטים. יחד עם זאת, זכרו, כי יש לעשות זאת באופן מושכל ולא בצורה מאולצת. אם אתם לא מצליחים לשלב ביטוי מפתח בכותרת באופן טבעי וזורם, עדיף לוותר על כך.