הקמתם אתר חדש לעסק? התקציב דוחק ולכן החלטתם לקחת על עצמיכם את מלאכת כתיבת התוכן לאתר? על אף שאנחנו חושבים שאתם עושים טעות, ושתפיקו יותר מהאתר אם תפקידו את כתיבת התוכן בידי איש מקצוע, אספנו בשבילכם כמה עצות וטיפים חשובים שיסייעו לכם לשדרג את התוצאות ולייצר תוכן שיממש את המטרה לשמה הוא נכתב.
פשוט, קצר וקולע
אל תנסו להתחכם, ואל תשברו את הראש בניסיון לשלב ביטויים ומושגים מורכבים בטקסט שלכם.
במילים אחרות, keep it simple. תוכן של אתר אינטרנט אמור להיות מקצועי כמובן, אבל גם להיכתב בגובה העיניים, בשפה פשוטה וקולחת, שתהיה ידידותית לכולם, מהאדם הפשוט וחסר השכלה ועד לאינטלקטואל במגדל השן.
מקצועי
למרות האמור לעיל, תוכן גם צריך להיות מקצועי, להיכתב בשפה קולחת, ללא שגיאות כתיבה או שגיאות תחביריות. המשפטים צריכים להיות נכונים, צריך להישמר קשר לוגי בין הפסקאות השונות והכתיבה אמורה להיות רציפה וזורמת.
אישי
התוכן שאתם כותבים צריך להיות מוגש לגולש באופן כמה שיותר אישי, באופן שיוצר חיבור ישיר בינו לביניכם. כשהגולש קורא תוכן שפונה אליו באופן אישי קל לו יותר לייצר נאמנות אליכם ולפתח הזדהות רגשית עם המוצר או עם השירות שלכם.
עם ערך מוסף לגולש
מאז הצהרתו המפורסמת של ביל גייטס ש"תוכן הוא המלך", קיימת נטייה בקרב בעלי, מתחזקי ומפעילי אתרים לייצר הרבה תוכן, כמה שיותר תוכן, גם על חשבון האיכות שלו. אל תכתבו טקסט רק כדי למצוא חן בעיניי גוגל וכדי להעלות את הדירוג של האתר. התוכן שלכם אמור גם להיכתב עבור הגולש, שהוא הלקוח הפוטנציאלי שלכם, ואף גולש לא יקרא טקסט המתאפיין ברפטטיביות וחזרתיות, שלא מעניק לו ערך מוסף, ושנראה כמו שרבוט של המון מילים שלא אומרות הרבה.