אם יש שוק שהשתנה באופן דרסטי מאז מהפכת המידע, זהו שוק התיירות. פעם, אם בעלי מלונות או בתי הארחה היו רוצים שמישהו ידע על קיומם, הם היו חייבים לשים את עצמם בחוברות התיירות המרכזיות. היום – אם אתה לא בגוגל, אתה לא קיים.
אבל לא רק מקורות המידע השתנו, אלא גם מי שצורך אותם. התייר של היום, שהוא גם צרכן המדיה והגולש, הפך ליותר ויותר חסר סבלנות, דורש הכול כאן ועכשיו, ורוצה לראות את התמונה המלאה תוך מספר שניות. אז איך מתמודדים בשוק התיירות התחרותי, עכשיו כשהמידע "רודף" אחרי הצרכן, ולא ההיפך?
האתר שלכם – הנכס שלכם
בג'ונגל המידע של היום, הדבר החשוב ביותר שצריך לזכור הוא לשמור ולחזק את הנכס שלכם. הנכס שלכם הוא כמובן האתר עצמו. לא פורטלים, לא מנועי חיפוש ייעודיים, אפילו לא גוגל (למרות שזה יבוא בהמשך). הדבר הראשון שצריך לשמור עליו הוא אתר הבית, זה שתמיד יהיה שם, גם אם פורטל כזה או אחר יוקפא, ייסגר או יחליף ממשק.
אז נכון שהיום, רוב הגולשים נכנסים לפורטלים ייעודיים מקומיים ובינלאומיים כאחד, כגון צימר, Trivago, TripAdvisor, Hotelscombined, Mytrip, ועוד. אבל האם באמת הייתם רוצים לשים את הנוכחות האינטרנטית שלכם אך ורק בידיים של מישהו אחר?
למי הגולשים נאמנים?
היתרון של פורטלים ייעודיים, הוא הנגישות שלהם בגוגל, והאופן בו הם מאפשרים השוואה קלה ומהירה בין מחירים, מקומות ויעדים. אבל כמו כל דבר שבא בקלות – גם זה יכול להיעלם בקלות. ואמנם לצרכנים (כלומר לגולשים) יש נאמנות לערך המהירות והפשטות, אבל אין להם נאמנות לפורטל זה או אחר. מה שנגיש באותו הרגע – לשם הם ילכו. זאת הסיבה שהנכס שלכם – האתר – צריך להיות העוגן היציב בג'ונגל האינטרנטי, במקביל לנוכחות באתרי ההזמנות הבינלאומיים. זכרו – הנכס שלכם תמיד יהיה שם. הפורטל – לא.