היום כבר ברור מעבר לכל ספק, כי העתיד של השיווק הדיגיטלי הוא במובייל. בשנת 2016
הגענו לנקודת מפנה משמעותית, כאשר השימוש באינטרנט במובייל עלה על השימוש באינטרנט בדסקטופ. ולמרות זאת, שיעורי ההמרה למובייל מפגרים בהרבה משיעורי ההמרה לאתרים המיועדים בראש ובראשונה לדסקטופ.
חווית המשתמש למובייל מציבה מספר אתגרים. לא מדובר כאן רק במסך קטן יותר, אלא שקהל המשתמשים במובייל עושה זאת בצורה שונה לחלוטין מהשימוש באתרים לדסקטופ. וכאן, צריך להבין לא רק איך לייעל, אלא מה לייעל.
בואו ונתבונן בשלוש טקטיקות שתוכל ליישם כדי להגדיל באופן מיידי את ההמרות באתרי המובייל.
1. הפחתת זמן הרנדור
אין ספק כי מהירות הטעינה של דף במובייל היא עניין חשוב מאין כמוהו. לגולשים באתרי מובייל, אין זמן – אם משהו לא נטען, קדימה, עוברים הלאה. לפיכך, ברור ששיפור זמן הטעינה של דף – פירושו תוצאות טובות יותר.
הורדת זמן הרנדור היא משמעותית עבור סוגים רבים של המרות: שליחת טופס, הקשה על מפות ולחצני קריאה לפעולה עבור הודעות טקסט, שיחות טלפון ושליחת דוא"ל. זמן טעינה איטי הוא מתסכל בהחלט, אך פעמים רבות יש זמן שבו מופיע דף לבן עד הטעינה… וזה? הכי נורא! לפיכך, ככל שתיתן לאנשים אפשרות להתחיל אינטראקציה עם דף מוקדם ככל האפשר, יעודד הדבר ללא ספק גם את שיעורי ההמרות.
אז מה לעשות? למרבה המזל פלטפורמות בניית אתרים רבות ומספר נושאי וורדפרס – מותאמים במיוחד למהירות הטעינה במובייל. בניית האתר שלך באמצעות אחד מהפתרונות הללו צפויה לגרום לשיפורים מידיים והמרות טובות יותר
2. תשלום בלחיצה אחת = מהירות ואמינות
לאחר שתשפר את זמן הרנדור, תוכל לטפל בעניין בעייתי נוסף הקשור בהמרות למובייל: נקודות החיכוך למכירה. המטרה שלנו היא לגרום ללקוח לבצע רכישה, או כל פעולה אחרת לקריאה כמה שיותר מהר. והדרך לעשות זאת היא לבצע באתר אינטגרציה של פלטפורמות המאפשרות תשלום בטוח, אמין ומהיר.
אז מה לעשות? לשלב באתר שלך אמצעי תשלום דיגיטליים פופולריים, ידועים ואמינים, כמו: Amazon Pay, PayPal, Apple Pay ,Android Pay וכו'.
3. שימוש בפירורי לחם ובלחצני בחירה – משפר את ההמרות
הרעיון הכללי כאן הוא שהפחתת כמות המידע בשדות הטופס באתר – משפרת את שיעורי ההמרות. לא מדובר כאן במספר השדות, אלא באופן ההצגה שלהם. למשל, כדאי לשאול סדרה של שאלות קטנות וקלות שאינן כרוכות בהשארת פרטי הקשר, באופן המוביל את המשתמש ב"אלגנטיות" ובזרימה אל עבר השורה הסופית, כלומר הרכישה, או פעולה אחרת רצויה. שימוש בטכניקה הזו, נקרא: פירורי לחם – ובדימוי ציורי משהו: המשתמש הוא כאפרוח ההולך בעקבות פירורי הלחם, וכך אנו יכולים להוביל אותו למקום הרצוי לנו.
אז מה לעשות? בצע עיבוד מחדש של הטפסים באתר, באופן שישתמש בטכניקת פירורי הלחם, והוסף לחצני בחירה – כדי להוביל את הלקוחות הפוטנציאליים שלך את התהליך במהירות, ועד התוצאה הרצויה.
התמקד באופטימיזציה של הדברים החשובים ביותר
ככל שהשימוש בניידים ממשיך לגדול, הצורך לבצע אופטימיזציה לצורך הגדלת ההמרות באתרי המובייל גדל, וימשיך לגדול. למזלנו, התעשייה הזו מייצרת עוד ועוד נתונים מבוססים ויעילים, המסייעים לנו להבין כיצד לשפר את חוויית הגלישה במובייל.