שיווק עסק תיירותי הוא תהליך רחב ודינאמי. בין אם מדובר בצימר, אטרקציה, ספא או אתר טבע, כולם מתמודדים עם שוק רווי ולקוחות הנתקלים בהסחת דעת בלתי פוסקת.
עולם השיווק המסורתי סופג טלטלות רבות ומאבד מכוחו באופן תדיר מאז כניסת המדיה הדיגיטלית למגרש. המדיה החברתית מאפשרת לכל בעל עסק קטן לפעול בזירה בה, באופן עקרוני, לעסק הקטן ולחברות ענק יש את אותם הכלים להשפיע על קהל הלקוחות שלהם.
גם בזירת אתרי האינטרנט, שבעבר דרשו הן תקציבים גבוהים והן פרקי זמן ממושכים להקמה, חל מהפך גדול בשנים האחרונות, וכיום ניתן להקים אתר אינטרנט איכותי, בעל יכולות קידום וניהול ידידותי גם למשתמש הלא מנוסה, בעלויות לא גבוהות.
שיווק עסק תיירותי במדיה החדשה באמצעים מיושנים, כמו באנרים, או פרסום בפורטלים בלבד, מגביל משמעותית את יכולת העסק לייצר תקשורת בלי תלויה עם לקוחותיו ולשמר אותם לאורך זמן.
פרסום באנרים הוא לא רק יקר משמעותית מכל אמצעי פרסום דיגיטלי אחר, אלא שהוא נתפס כפחות ופחות רלוונטי בקרב גולשים. גולשים רבים מגלים "עיוורון באנרים" כאשר הם מבקרים באתרים, זאת אומרת שהם פשוט מתעלמים, ומבקרים אחרות, אף מסירים באופן יזום את הפרסום מהמסך, שכן הוא נתפס כגורם מפריע ולא טבעי.
לכן, במקום לקנות שטחי פרסום יקרים ולפרסם בפורטלים שנתוני ההמרה מהם אינם באמת מדידים, יש ליישם בעסק אסטרטגיית INBOUND MARKETING המבוססת על תכנים וערך אשר ימשכו את תשומת לב הגולשים ויקנו להם אמון במותג שלכם, כחלק מתהליך ארוך טווח ליצירת קשר חזק ואיכותי עם הגולשים, במקום פרסום חד צדדי.
הפירוש למונח INBOUND MARKETING כפי שמופיע בויקיפדיה הוא: "קידום חברה באמצעות בלוגים, פודקטסטים, וידאו, EBOOKS , ניוזלטר, SEO, מוצר אמיתי, ניהול מדיה חברתית ותוכן שיווקי שימשוך את הלקוחות דרך שלבים שונים בתהליך הרכישה שלהם".
שימוש בתכנים בעלי ערך לגולש, תוך שימוש במגוון הרחב ביותר של פלטפורמות, המתאימות לעסק שלכם, היא הדרך היעילה ביותר לגרום ללקוחות להאמין במותג שלכם, להרגיש טוב כאשר הם נתקלים בו, ואף לצפות לעדכונים הבאים ממנו.
הדרך לעשות זאת באופן יעיל, בלי לבזבז משאבים מתחילה בבחירת הערוצים המתאימים ביותר לפעילות עבור העסק שלכם, ועבורו בלבד.
עצם הקיום של עשרות אפשרויות להפיץ תוכן באינטרנט, לא אומר בהכרח שיש להשתמש בכולם ביחד. אם העסק שלכם הוא מקום פיזי או מוצרים שמצטלמים טוב, כדאי לבחור בפלטפורמות תוכן ויזואליות כמו פייסבוק, אינסטגרם ופינטרסט כדי להציג אותו לקהל שיתלהב מהמראות ויקבל את רוב ההחלטות שלו באופן הזה.
אחרי שבחרתם את הערוצים הראשיים לפעול בהם, יש לבחור את הערוצים המשניים. שם תוכלו לבצע עדכונים תקופתיים, שיצרו ציפייה בקרב העוקבים שלכם לקראת הדבר הבא.
אם יש לכם אתר אינטרנט, אבל חסר בו אזור של חדשות ועדכונים כמו בלוג, לא תהיה לגולשים שלכם סיבה לבקר בו, כיוון שהוא לא נותן להם ערך אמיתי.
בניית אסטרטגיית תוכן לעסק שלכם יכולה להיות משימה מורכבת, כיוון שתצטרכו לוותר על הרבה מאוד שיטות פעולה קיימות ולאמץ תכנית חדשה, שלמראית עין פועלת לאט יותר, אך בפועל, משרתת אתכם נאמנה לאורך זמן.
אלו הן חמשת המשימות המרכזיות שיעמדו בפניכם בבואכם לבנות אסטרטגיית Inbound Marketing:
- יצירת תוכן. אתם עומדים להתחיל לייצר תכנים רבים בשלל הנושאים הקשורים באופן ישיר ועקיף לתחום העיסוק שלכם.
- פרסום ממומן. מערכות הפרסום של פייסבוק וגוגל מתפתחות בקצב מסחרר ומעניקות לעסקים אפשרויות יוצאות מן הכלל לפרסום ממוקד ואפקטיבי בעלויות נמוכות יחסית. הפעלת אפיק פרסום ממומן עבור העסק שלכם בפייסבוק, באינסטגרם ובגוגל, תאפשר לכם להבליט את התוכן האיכותי שלכם וכאשר רלוונטי, לדאוג שהלקוחות שלכם לא יפספסו הטבות מיוחדות שיצרתם במיוחד עורם.
- אינטראקציה ופרסונליזציה. ניהול אסטרטגיית תוכן יעילה משאיר את הגולש תמיד במרכז. אם החלטתם ליישם את גישת ה Inbound marketing תמיד חשבו על רצונות וצורכי הלקוח לפני אלו שלכם. ענו לשאלות בכל הפלטפורמות שאתם מנהלים ואל תשכחו לשאול שאלות ולערב את הגולשים בפעילות שלכם דרך תחרויות, חידונים וסקרים.
- בחירת הערוצים הדיגיטליים הנכונים. נסו לפעול בכמה שיותר ערוצים המתאימים לאופי של העסק שלכם. לאורך זמן, בחנו את התוצאות של הפעילות שלכם והוסיפו או ותרו על ערוצים מסוימים לפי הצורך.
- אנליזה של נתונים. בחינת נתונים מהפלטפורמות השונות בהן אתם פעילים בזירת הדיגיטלית היא חלק חשוב מטיוב אסטרטגיית השיווק המקוון שלכם. מערכות הדוחות של פייסבוק וגוגל למשל, מספקות מידע רב על הגולשים שנחשפים לתכנים שאתם מפרסמים ועל רמת העניין שלהם בו. בחינת הנתונים באופן קבוע הללו תסייע לכם לשפר את האסטרטגיה שלכם כל הזמן.
מעוניינים לשוחח עם מומחה שיווק דיגיטלי על העסק שלכם?
צרו קשר ונשמח לכוון אתכם לאסטרטגיית שיוקו דיגיטלי מותאמת אישית.