תהליך בניית אתר ניתן לדמות לתהליך בניית בית. בחירת המיקום הגיאוגרפי והקבלן הן שתי החלטות שיכריעו את איכות חייכם לשנים קדימה. הרי לא בכל יום אתם בונים בית.
בניית אתר אינטרנט צריכה להיות שקולה בחשיבותה להחלטה לבנות בית, לעסק שלכם, באינטרנט. הרי לא הייתם בוחרים קבלן, או מקום לגור בו רק לפי מחיר הבית או הנראות החיצונית שלו מתוך כמה דוגמאות קיימות.
כאשר זה מגיע לבניית אתרי אינטרנט, קבלת ההחלטות לא נעשית תמיד באותה הרצינות, מה שיכול להוביל מהר מאוד לצורך לבנות אתר חדש, או להתאכזב מהאתר שזה אתה בניתם. חברות לבניית אתרים מציעות לרוב דילים אטרקטיביים ללא התמקדות בנתונים החשובים באמת, כמו על איזו פלטפורמה נבנה האתר? הוא מותאם לקידום אורגני? האם האתר בבעלותי או שאני רוכש אתר בליסינג? ועוד שאלות רבות וחשובות, שאולי מוסברות באופן טכני ברמת החוזה, אך לא מודגשות מספיק כדי לאפשר לקונה להבין את המשמעויות האמתיות של התהליך אליו הוא נכנס.
מה חשוב לבדוק לפני שסוגרים עסקה על בניית אתר אינטרנט?
1. על איזו פלטפורמה בונים את האתר שלי?
ריבוי הפלטפורמות הקיימות לבניית אתרים גורמות פעמים רבות ללקוח לוותר מראש על שאילת שאלות הקשורות לנושא זה, שהוא בעל חשיבות אדירה לגבי איכות האתר, מעבר לפן הויזואלי, וליכולת לשמור אותו עדכני ואפקטיבי למשך שנים קדימה. הפלטפורמה המקובלת ביותר כיום לבניית אתרים היא wordpress (וורדפרס), שהנה מערכת קוד פתוח לבניית אתרים. וורדפרס אהובה במיוחד על בוני אתרים מקצועיים, שכן היא פלטפורמה גמישה מאוד, עליה ניתן לבנות אתרים מרהיבים ועשירים בפונקציות, המעניקים לגולש חווית גלישה נעימה ולבעל האתר סביבת ניהול ידידותית ומתעדכנת.
ישנן חברות אשר עובדות עם מערכות פרטיות לבניית אתרים, שבפועל עשויים להיראות ולעבוד מצוין, אך החסרונות המשמעותיים ביותר שאתרים מסוג כזה נמצאים בחוסר היכולת לנייד את האתר בין מפעילים שונים ולאור מגבלות אתרים שנבנו על מערכות פרטיות לקבל תוספים פונקציונליים מגוונים, בשל אי תאימות אליהן. חסרונות אלו כלל לא קיימים כאשר האתר הוא אתר וורדפרס.
2. האם האתר שלי מותאם לקידום אורגני (SEO)?
אחת מהסיבות המרכזיות שאנשים בוחרים להקים אתר אינטרנט ולא להסתפק אך ורק בפעילות במדיה החברתית, היא כדי לנסות ולהשתלב בתוצאות החיפוש האורגניות של מנועי החיפוש, וגוגל בראשם.
אתרים רבים נבנים כיום ללא התאמה למנועי החיפוש, דבר אשר פוגע באופן ישיר בלקוח עצמו ומגביל אותו לקידום ממומן בלבד על מנת להשתלב בתוצאות החיפוש, ורק באזור המיועד למודעות בתשלום. בוני אתרים שאינם בקיאים בסכנות שבשימוש בתוספים מסויימים באתר, עלולים לגרום לקבל דירוג נמוך מגוגל ואך להיות מסומן כאתר מסוכן במנועי החיפוש וברשתות החברתיות.
התוצאה עשויה להיות מרה. אתר שאינו בר קידום אורגני ואף כזה המוגדר כאתר מסוכן, לא ישרת את בעליו ויגרור הוצאות נוספות על ניסיון לתקן את המצב או בקרה הגרוע יותר, לבניית אתר חדש.
אתרים שאינם מכילים עץ אתר (אינדקס המארגן את סדר הדפים באתר), מדורגים כפחות רלוונטיים על ידי גוגל, וככל הנראה לעולם לא יצליחו לטפס אל ראש תוצאות החיפוש. עץ אתר מאפשר לגוגל לקטלג ולהבין את ספר העמודים באתר וכך לדרג עמודי תוכן באופן מועדף על פני עמודי גלריות תמונות למשל, שהן פחות רלוונטיות לגולש המחפש תוכן רלוונטי לקריאה והעמקת הידע.
3. האם האתר שלי מותאם למכשירים ניידים?
רוב האתרים הנבנים כיום מותאמים לצפייה במכשירים ניידים, אך כאן מסתיים המכנה המשותף בין סוגי האתרים השונים. אתרים בהם הטקסט הוא משולב כתמונה, למעשה לא משרת את נושא הקידום, שכן גוגל לא יכול לסרוק אותו.
תכנון אסטרטגיית התוכן לאחר בחירת עיצוב האתר תיצור תהליך מסורבל, שיקשה סידור התוכן באופן נגיש ומניע לפעולה גם באתר הסלולרי. בתהליך תקין, האתר יבנה על פי אסטרטגיית התוכן ולא להיפך.
נושא נוסף שיש להתייחס אליו היא התאמת הצפייה באתר דרך דפדפנים שונים. לא אחת מתגלה רק בסיום תהליך בניית האתר שהוא אינו נתמך כראוי, או כלל, בדפדפנים מסוימים. ועגמת הנפש עלולה להיות גדולה. לכן, חשוב לברר את נושא ההתאמה לדפדפנים טרם סגירת חוזה הקמת האתר החדש.
יש לכם שאלות נוספות על הקמת אתר אינטרנט חדש או שדרוג אתר קיים?
צרו קשר ונשמח לענות לשאלותיכם.